Alweer 4 weekjes hier! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Alica Plas - WaarBenJij.nu Alweer 4 weekjes hier! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Alica Plas - WaarBenJij.nu

Alweer 4 weekjes hier!

Door: Alica van der Plas

Blijf op de hoogte en volg Alica

27 Mei 2012 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Haaaaaay!

Wat gaat de tijd snel zeg! Ik ben alweer een maand in Londen! Sinds mijn vorige berichtje 2 weken geleden is er natuurlijk weer een heleboel leuks gebeurd! Als 1e is ook hier de zon gaan schijnen! En waar staan de engelse bekend voor? Juistem, ik noem ze nog steeds "The Sun Burned Army!" Iedereen is verbrand en dus zo rood als een kreeft, en boem, daar loopt Alica zonder zonnebrand heerlijk een bruin kleurtje te produceren.. Nu had die zonnebrand waarschijnlijk niet geheel stom geweest aangezien ik savonds toch wel redelijk uitgedroogd was.. Na heeeeeeel veel water drinken was dat ook weer weg!

Goed, ik heb flink wat gewerkt deze maand, maar het is een soort van vakantie in vergelijking met vorig jaar hoor! Heb maar 192u gemaakt tot nu toe, terwijl ik vorig jaar in deze maand al op de 270 zat haha! Had mijn 1e evaluatie 2 weken geleden en alles gaat zoals ze willen, ze zijn heel positief, wat voor mij dus goed is om te horen! Ik mag zelfs van de winter terugkomen voor nog een stage! Kijk, dat zijn goede berichten!

Na 4 weken ken ik ook eindelijk al mijn collega's bij naam, weet ik uit wel land ze komen en wanneer ze weer weg gaan haha! Dat is wel leuk aan werken in een hostel, je hebt telkens nieuwe collega's. De meeste die hier werken zijn allemaal backpackers uit Amerika, Australie, Canada, New Zeeland enzo, en die werken hier dan voor een half jaartje om weer een beetje bij te sparen om vervolgens door te kunnen reizen! Volgende week gaan dr 2 weg, dus dan gaan we op zoek naar nieuwe collega's! Het is wel heel gaaf om al hun verhalen te horen over de landen waar ze geweest zijn, en waar ze nog naartoe gaan enzo!

Het werk is ook nog steeds leuk! Ik vind de receptie echt heel erg leuk om te doen! Ik weet ook steeds meer over Londen, wat mijn werk een stuk makkelijker maakt. Bijvoorbeeld als iemand vraagt van hoe kom ik bij parron 9 3/4 van Harry Potter weet ik meteen hoe ik ze erheen moet sturen, of wat is de leukste city tour om te doen, hoe werkt een Oyster Card (OV-kaart) blabla! Standaard vragen die heel veel egvraagt worden! Het hostel is al een paar dagen helemaal volgeboekt, het dakterras is nu ook elke avond open! Allemaal gezellige dingen!

Over 1,5 maand beginnen de Olympische Spelen al, en dat is te merken ook! Ik ben van plan om volgende week even een kijkje te gaan nemen in het Olympische park, als ik hier dan toch ben.... ;) Eerst natuurlijk nog het EK! Dat wordt ook leuk, elke avond football in de bar!

Goh, ja wat nog meer.. Ik mis het strand wel! Een park is heel gezellig, maar toch is het strand een stuk sfeervoller met zand, meeuwen ipv eekhoorntjes die over je heen lopen hier, en natuurlijk de zee! Want zwemmen in de meeste parken is niet toegestaan! En elke keer als ik de laatste paar dagen nu op facebook inlog zie ik jullie allemaal mooie strandfoto's plaatsen! Ik ga zeker naar strand als ik over 6 weekjes een paar dagen thuis ben!!

Nou, het is hier nu kwart over 12, lekker op tijd naar bed vandaag! was 11u klaar met werken, dus dat heb ik netjes gedaan! Morgen ga ik gezellig met mijn opa en oma skypen voor het eerst sinds ik weg ben, en natuurlijk alle anderen die daar dan zijn! Toch een soort van koffie-ochtendje haha!

Ik hoop dat het weer in Nederland ook voorlopig nog lekker blijft, wij krijgen regen vanaf maandag...
Byeeee! xoxoxo

  • 27 Mei 2012 - 17:33

    Pappa:

    leuk dat je het naar je zin hebt, en heb je inmiddels ook gesproken en gezien op skype. is toch wel makkelijk zo een verbinding. geniet er van en tot gauw.groeten katwijk

  • 30 Mei 2012 - 19:52

    Marrie:

    Leuk om te lezen dat je het zo naar je zien hebt! Lijkt me helemaal leuk om in een hostel stage te lopen en dan nog in zo'n grote stad ook:) En dan nog de olympische spelen in aantocht, dat wordt volgens mij 1 groot feest daar!
    Tja volgens mij missen strand mensen altijd het strand als ze in de stad zitten haha wij zijn zo verpest!!:)

    Veel plezier nog!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alica

Actief sinds 26 April 2009
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 71883

Voorgaande reizen:

15 November 2015 - 01 December 2015

Thailand

01 April 2014 - 16 Oktober 2014

Reisleidster in Bodrum

10 December 2012 - 05 Mei 2013

La vida en Tenerife Y Lanzarote

28 April 2012 - 20 September 2012

St. Christopher's Inn London

16 April 2012 - 21 April 2012

ITLM goes Berlin

22 December 2011 - 07 Januari 2012

Magic Mountains

30 April 2011 - 15 September 2011

Sol Kipriotis Village, TUI stage

17 December 2010 - 27 December 2010

St. François Longchamp

30 Juli 2010 - 08 Augustus 2010

Extreem Survival

18 Februari 2010 - 18 Maart 2010

Le Hors Piste, Ozzie bar!

18 Juli 2009 - 25 Juli 2009

Cowgirl uithangen!

Landen bezocht: