Merhaba! - Reisverslag uit Gumbet, Turkije van Alica Plas - WaarBenJij.nu Merhaba! - Reisverslag uit Gumbet, Turkije van Alica Plas - WaarBenJij.nu

Merhaba!

Door: Alicia van der Plas

Blijf op de hoogte en volg Alica

26 April 2014 | Turkije, Gumbet

Merhaba!

Het gaat snel zeg de tijd! Inmiddels ben ik al 3 weken in Turkije, maar moet eerlijk zeggen dat het voelt alsof ik hier al maanden zit! Wat heb ik het naar mijn zin hier! Laat ik even vanaf het begin beginnen.

3 weken geleden kwam ik aan na een lange, vroege vlucht met tussenstop en werd ik door mijn collegas opgevangen en meegenomen met de bussen. Nadat we de gasten hadden afgezet in hun hotels op naar het kantoor voor lunch met mn chief en 2 collegas. Heerlijk buiten in het zonnetje gezeten en het eten was ook lekker! Toen op naar het apartementen complex waar ik zou gaan wonen. Ik kreeg al te horen dat ik in eerste instantie mijn eigen kelder apartementje zou krijgen maar dat als de andere 2 collegas kwamen ik waarschijnlijk met 1 van hun moest gaan samenwonen. Prima dacht ik! Mijn apartementje was leuk, maar wel heel vervelend om weer in een kelder te wonen! Moet ik wel zeggen dat dit waarschijnlijk het beste qua accommodatie is dat ik ooit heb gehad terwijl ik in het buitenland aan het werk was! Ik had de dag vrij om lekker uit te pakken en wat boodschapjes te doen en op zondag zou ik al meteen meegaan op excursie naar Dalyan, een groot natuurgebied zo'n 240KM uit Bodrum vandaan. Dalyan lijkt eigenlijk heel erg op de Biesbos in Nederland blijkbaar en hier leven ook Caretta-Caretta's, dit zijn reuzenschildpadden! Vervolgens ook even op strand aan de middelandse zee gechilled met mijn Belgische collegas die ook mee waren en toen weer terug richting Bodrum. 2 dagen later mocht ik alweer op excursie, dit keer een nieuwe die nog niet eerder in het assortiment zat, genaamd Treasures of the Meander. Hele leuke excursie met adembenemend uitzicht en geweldige dorpen. De dag erna, heel verrassend, weer op excursie, dit keer naar Ephese! Wat een geweldige excursie is dat! Zo gaaf om daar rond te lopen en te zien hoe men tussen 100 VC tot 400 NC leefde! Nougoed, mijn leven leek dus de eerste week flink op die van een toerist. Ook nog de Discovery Highlights excursie gedaan die week en op dorpentocht in de bergen geweest. Allemaal hartstikke leuk! Na een week van excursies is het echte leven als Reisleidster begonnen en inmiddels ben ik alweer een volle week zelfstandig aan het werk. Het is een ontzettend leuke, variabele baan waarbij je sochtends nooit precies weet hoe de dag zal gaan lopen. Het team is ook heel gezellig en inmiddels woon ik in een nieuw apartement met mijn collega Joran en het is hartstikke gezellig! Veel uit eten om adverteerders te leren kennen, helaas gisteren een voedselvergiftiging opgelopen na een etentje en vervolgens dus een nachtje in de kliniek aan infuzen gelegen.. maar morgen gaan we weer lekker aan het werk en ga ik savonds gezellig met de familie van der Plas in de Mexicaan bij hun op het resort eten! Leuk leuk! Maandag een "vrije" dag. maar we moeten wel verplicht naar de Locale agent fair. Aghja, het leven van reisleiding, we werken 24/7. Dinsdag krijg ik ook voor het eerst de noodtelefoon voor een hele week dus ik ben benieuwd! Heb het hier prima naar mijn zin en de tijd vliegt! Hoop dat iedereen een leuke Koningsdag heeft gehad en tot spreeks allemaal!

Dikke kus vanuit Gumbet!

  • 26 April 2014 - 21:10

    Elly:

    Ha alica, leuk te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Jammer dat je alweer een ziekenhuis van binnen hebt bekeken,lijkt wel of je een abonnement hebt. Groetjes en werkse met veel plezier.

  • 27 April 2014 - 10:55

    Arenda:

    jaja, ik dacht al..wanneer gaat het zh bezoek komen!! maar verder geweldig om te lezen en je te spreken

  • 27 April 2014 - 11:02

    Pappa:

    leuk om te lezen,we hadden al het 1 en ander gehoord,en wisten al dat je het naar je zin hebt daar.jammer van het zh bezoek maar je moet overal de ins en ouds van weten.(voor het juiste advies) nou de groeten uit katwijk.

  • 09 Mei 2014 - 22:36

    Je Buurmeisje:

    Thanks alica voor je reisverslag in het nederlands.. verhelderend haha ik hoop dat je hrt naar je zin heb daar. Maar zo te horen haat dat wel goed.. ja wat moet ik melden over hier lattuk is kattuk he altijd hetzelfde. Nog veel plezier daar geniet ervan!! En ga je ook nog is een keer werken? Ik zie alleen maar voorbij komen dat je gaat stappen:) you go girl you only live once!!! Have fun en tot snel!!

    Dikke kus mary

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alica

Actief sinds 26 April 2009
Verslag gelezen: 472
Totaal aantal bezoekers 71847

Voorgaande reizen:

15 November 2015 - 01 December 2015

Thailand

01 April 2014 - 16 Oktober 2014

Reisleidster in Bodrum

10 December 2012 - 05 Mei 2013

La vida en Tenerife Y Lanzarote

28 April 2012 - 20 September 2012

St. Christopher's Inn London

16 April 2012 - 21 April 2012

ITLM goes Berlin

22 December 2011 - 07 Januari 2012

Magic Mountains

30 April 2011 - 15 September 2011

Sol Kipriotis Village, TUI stage

17 December 2010 - 27 December 2010

St. François Longchamp

30 Juli 2010 - 08 Augustus 2010

Extreem Survival

18 Februari 2010 - 18 Maart 2010

Le Hors Piste, Ozzie bar!

18 Juli 2009 - 25 Juli 2009

Cowgirl uithangen!

Landen bezocht: