Geburtstag, Weihnachten, Silvester und kinder - Reisverslag uit Bischofsmais, Duitsland van Alica Plas - WaarBenJij.nu Geburtstag, Weihnachten, Silvester und kinder - Reisverslag uit Bischofsmais, Duitsland van Alica Plas - WaarBenJij.nu

Geburtstag, Weihnachten, Silvester und kinder

Door: Alica van der Plas

Blijf op de hoogte en volg Alica

04 Januari 2012 | Duitsland, Bischofsmais

Halloooo!

Nou, ik heb praktisch geen internet hier, laat ik het erop houden dat dit pas de 2e x is dat ik "thuis" internet heb.. Dus vandaar maar 1 berichtje tijdens deze trip!

Ik heb het prima naar mn zin, maar laat ik meteen duidelijk zijn, het werken met kinderen is echt niks voor mij haha! Ik ben heel blij dat ik zaterdag weer naar huis kom, zou dit nooit 5 maanden volhouden ;)

Hier gaat alles prima, al hebben we bijna geen sneeuw op het moment. We hebben flink wat sneeuwbuien gehad de afgelopen 2 weken, maar noem het karma of niet, op mijn vrije dagen was er telkens te weinig sneeuw om te kunnen snowboarden of skiën. Agh, minder ongelukfactoren haha!

De dag nadat ik aangekomen ben hebben we savonds na het werk een beetje mijn verjaardag gevierd, was super gezellig met mijn Duitse collega's! :P Daarna was het natuurlijk tijd voor de kerstdagen, die ik voornamelijk werkend heb doorgebracht! :P Op 1e kerstdag heb ik met mijn Nederlandse collega's wel in feestkleding het gedinneerd, maar dat was niet zo'n succes aangezien dr nu een gigantische rode wijnvlek op mijn witte satijnen jurkje zit boehoe! Verder weinig meegekregen van de kerstdagen. Oudjaar was prima, we hadden op dat moment leuke (duitse) families, dus de pappa's en mamma's hebben ons goed dronken gevoerd haha! :P Wel mn goedkoopste oud en nieuw in tijden, heb maar 15 euro uitgegeven hahahaha! Naja nu meot ik morgen en overmorgen nog werken en dan zit het er alweer op! Heb ik weer heerlijk even wat centjes verdiend.. VAKANTIE?! :P Nee, blijf nu wel thuis tot mn trip naar Berlijn met school in April! Daarna alweer op stage 5 maanden, al weet ik nog niet waarheen of voor welk bedrijf.. Pff! :P Goed, het gaat dus prima hier, het is ontzettend druk, ik had vanochend 16 duitse tieners maar het is overleefbaar :P Giserennacht heb ik 11u geslapen, je wordt echt mentaal doodmoe van het werken met zoveel kinderen.

Ook is mijn voornemen waarom ik uberhaubt voor duitsland gekozen heb uitgekomen.. Ik spreek nu een stuk beter Duits dan toen ik hier aankwam! :P Als ik iets verkeerd zeg, dan verbeteren de kids me gewoon, dus dat ik echt super!

Nougoed, tot over 3 daagjes!!

Dikke kus vanuit Bischofsmais, Bayern! xxxxxxxxxxxxxx

• 04 Januari 2012 - 18:55

Arenda:

hee alica, even eerst een huishoudelijke mededeling, al denk ik dat je die ook niet zo snel leest, met die int verbinding, maar ik hoop dat je het jurkje wel even naar de stomerij hebt gebracht ofzo, die hebben ze toch wel in dit hotel zeker?? de kosten daarvan wegen niet op tegen een nieuw jurkje!!
    goed, verder nog veel plezier en ze komen je zaterdag van het station ophalen,
    gr je moedertje xx