Rhodes and more.. - Reisverslag uit Psalidi, Griekenland van Alica Plas - WaarBenJij.nu Rhodes and more.. - Reisverslag uit Psalidi, Griekenland van Alica Plas - WaarBenJij.nu

Rhodes and more..

Door: Alica van der Plas

Blijf op de hoogte en volg Alica

06 September 2011 | Griekenland, Psalidi

Heyya all!

Ben ik weer even met een update vanuit dit mooie, nog steeds warme griekenland!

Afgelopen weekend heb ik mij in Rhodos bevonden samen met Bianca en Katha, en wat een top weekendje hebben wij daar gehad! Vrijdag op zaterdagnacht om half 3 sochtends stond de taxi voor de deur, en om 5 minuutjes voor 4 ging dan eindelijk de Ferrie richting Thodos. We hebben een paar mooie bankjes uitgezocht, en zijn alle 3 meteen in slaap gevallen. Toen we wakker werden door de opkomende zon om half 7 waren we al bijna in Rhodos, we konden het eiland al zien liggen. Om 7u lagen we in de haven en konden we op zoek naar een bus die ons op de een of andere manier in het centrum kon brengen.. Gelukkig ben ik bijdehand genoeg, en hadden we al snel een bus gevonden. In het centrum kwamen we erachter dat we ruim een uur moesten wachten op de 1e de beste bus richting Sven, dus hoppa, in de taxi voor ruim een half uur.. 30 euro later stapten we uit in het hotel waarvan wij dachten dat het sven's hotel was.. Uiteraard was het een verkeerd hotel, en na een wandeling met Sven aan de telefoon als verkeersleider zijn we dan toch op de plek van bestemming aangekomen! Daar hebben we even overlegt, en zijn we eerst naar onze kamer gegaan om even om te kleden, want wij droegen nog lange broeken en een warm shirt van Kos, maar op Rhodos was het een mooie 15 graden warmer, dus we zweette ons kapot! Toen naar het Hotel van Sven om een auto te huren en zijn we richting Rhodos stad gereden. Daar hebben we als echte dames natuurlijk allereerst de H&M geplunderd, en vervolgens mijn we rond 11u gaan ontbijten! Lekker warme verse wafel met vers fruit en een halve liter verse orange jus! Toen het oude centrum van Rhodos ingegaan voor wat sight-seeing.. Super gaaf, en compleet anders dan Kos! Vervolgens naar de auto gegaan waarin inmiddels een sauna was ontstaan dus eerst een paar minuten wachten tot de auto een klein beetje was afgekoelt! Op naar het strand van Falaraki waar we voor het eerst in een heel lange tijd op een zandstrand hebben gelegen! Super! Dr was ook nog een hele aardige vriend van Sven gekomen, die is de rest van het weekend ook bij ons geweest! Natuurlijk vielen we op strand allemaal in slaap omdat we praktisch niet hadden geslapen! Om 6u zijn we richting de Macdonalds afgezakt voor een take-away en weer de auto ingestapt waar we ontdekten dat we nog veel benzine hadden en dus zijn we een stuk over het eiland gaan rijden naar Lindos, ook weer super super mooi! Daar zijn we een of ander klein dorpje ingegaan en hebben we nog meer sight-seeing gedaan.. Ontzettend leuk allemaal :) Toen terug naar het hotel voor een douche/bad en daarna zijn we naar het Hotel van Sven gegaan om daar even een rondje te lopen, ook besproken dat we de dag erna bandjes zouden kopen om de hele dag van het All-in packet te genieten enzo.. Naja na de rondleiding zijn we richting een karaoke bar gegaan, een sportsbar en toen in de auto richting de barstreet van rhodos-stad! Was heel gezellig en om 3u gingen we weer richting huis voor awt slaap! Om 9u ging de wekker en zijn we gaan ontbijten in het aegen blue hotel van sven, wat was dat lekker! na 4 maanden elke dag hetzelfde kwamen we nu in een hotel met ontzettend veel keuze en vers voedsel! we hebben de hele dag in de zon gelegen en om half 4 zijn we door de vriend van sven richting de haven gebracht om weer terug te gaan naar Kos.. Al met al een super super super weekend! Over 9 daagjes ben ik helaas alweer in Nederland, maar voor nu ga ik nog even vollop genieten van het weer en mn vrienden hier! Owjah pap, bedankt voor de leuke reactie hoor,, teveel vrije tijd of wat.. en nee niks voor naomi, wel voor mij :P Boeit me niet zoveel wat jullie er van vinden haha! En bed van jubilate? naja ligt vast lekkerder dan waar ik nu op slaap!

doeeggg xxxxx

• 06 September 2011 - 18:44

Arenda:

hee alica, hier stormt het bar, dus je mist aan het weer niks, ik wou dat het hier 30 graden was ohhh... maar goed nog 4 weekjes dan ga ik het zonnetje nog wel even opzoeken.
    geniet verder en wat ik nog wel eventjes wildde zeggen, zorg wel dat er geen ongedierte meekomt naar nederland a.u.b check alles heel goed!!!!!!!!
    je vader heeft ind een heel ander ritme nu hij niet meer de gehele week naar het buitenland gaat, bereidt je alvast maar voor haha
    je bed staat schitterend echt, het is een hele leuke kamer geworden( lennard wil wel ruilen zei die)
    gr en tot volgende week xxx