Having LOADS of fun! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Alica Plas - WaarBenJij.nu Having LOADS of fun! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Alica Plas - WaarBenJij.nu

Having LOADS of fun!

Door: Alica, Alona & Mike

Blijf op de hoogte en volg Alica

20 December 2010 | Frankrijk, Parijs

Bonjouuur!

Nou, in de 2 dagen dat we inmiddels kunnen boarden, heeeeeel wat meegemaakt. Maar allereerst, de heenreis, oftewel.. DRAMA! Het heeft ons 2,5u gekost om met het OV in Amsterdam te komen, om daar vervolgens van half 3 tot half 7 in de sneeuw, en dat was koud!! te staan wachten op de bus! Bleek dat onze bus helemaal niet naar Amsterdam kon komen, dus met een verkeerde bus naar Eindhoven, en daar in de goede bus gestapt. Was een mooie upgrade, allemaal 2 stoelen, en stoelen waarbij zelf een beenzitje omhoog gedaan kon worden, en ongeveer een mooie meter aan beenruimte. Uiteindelijk na een voor mij (alica) hele lange reis met weinig slaap, na 26 u aangekomen in het Saint Francois Longchamp, Rond Pont du Piste!
Ons appartement is heel mooi, alleen het licht in de keuken werkt niet, wat super super vervelend is.. Mike ligt naast de woonkamer op een 2pers. bed, Alona heeft de kamer met het stapelbed ingenomen, en ik lig op een 2pers. slaapbank in de woonkamer dus! :P hihi.. Anyway, de 1e avond zijn we lekker uitgeweest, Alona ging vroeg slapen die wilde graag fit zijn voor de board dag de dag erna, wat achteraf heel slim is geweest van haar. Anyway, dat hield dus in dat Mike en ik samen in de bar zaten.. Geen goed plan :P Na heel veel shotjes en nog meer shotjes, want volgens mij hebben wij niks anders gedronken, was het resultaat, rollend de Yeti uit, en de lift in! Mike had nog een mooie opruimklus toen hij wakker werd om 6u.. (He blames the Chartreuse haha!) afijn, om 6u waren wij dus al weer uit de veren, ongelofelijk maar waar, we waren gewoon wakker.. Leuk wat de berglucht met je doet.. Naja toen om 9u wat ontbeten in een restaurantje onder ons hotel, en vervolgens de skilift ingegaan om een mooie groene piste te pakken. Wij komen boven aan, en ik zoek letterlijk naar een paaltje die niet zegt zwart of rode piste, maar groen.. Blijkt, ik keek niet goed. Anyway, we besloten.. of laat ik zeggen, ik besloot, om 2 beginnende voor het eerst in de echte sneeuw staande snowboarder off piste mee te nemen. Het duurde heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg lang! Maar na 2,5 uur, hebben wij toch een aardig stuk door diepsneeuw gehobbelt, want meer kan je het eigenlijk nog niet noemen. Alona zat voornamelijk erg veel, en mike verdween regelmatig compleet in de sneeuw.. Ik heb ook veel zitten chillen want k moest de hele tijd wachten. DUURDLANG! Vervolgens de moed bij elkaar gepakt, en een andere skilift ingedoken, waarvan we zeker wisten dat het groen en blauw was. Dit ging top, alona en mike zijn lekker bont en blauw! Maar, ze maken progress! TOen gisterenavond de 1e x pasta gemaakt, was lekker lekker! Daarna weer naar de Yeti bar afgezakt, waar het in het begin super rustig was, maar uiteindelijk een groot feestje. Dat feestje is na sluit van de Yeti doorgegaan in het appartement van het personeel van de yeti, met allemaal gezellige mensen! Denk ik een leuke jongen gevonden te hebben, Flo (frans).. kom ik er na ow, eigelijk kwam er vanochtend achter.. dat hij SKIET! dramaaaaaa! Shoot me! anyway, was gezellig, veel gedronken, once again. Om 2u, richting ons appartement gerolt. Geen idee meer, hoe we daar zijn aangekomen. Vanochtend om 9u eruit gegaan, en naar de pistes vertrokken, ook vandaag hebben Mike en Alona weer de nodige valparty-en gehad, beide wel even momentjes nodig gehad, om even de ribbenkast weer normaal te krijgen. Mike moest na 3 dalingen helaas afkappen, iets met zn kruisbanden, gelukkig is er tijgerbalsem, en loopt het weer! Nu zijn we aan het eten, once again PASTA! alleen vandaag met kip en een pikante pastasaus. Lekka lekka! *vraag dit aan het eind van de week nog maar een keer* Zometeen gaan we frans monopoly proberen, en als dat niet lukt, gaan we toch iets eerder naar de Yetibar? Want het wordt weer gezellig vanavond! Mike rent nu snel even de deur uit, voor een blad bier, en dan gaan we chillen! Zoals jullie lezen hebben we het goed naar onze zin, en zijn er nog geen dusdanig erge dingen gebeurd met boarden, ik ben zelfs pas 1x op mn reet gevallen haha! Veel plezier in Nederland, hoor dat het daar ook nog steeds wit is! Top! en mam, pas je wel goed op Baileys? :D Au Revoir!

• 20 December 2010 - 18:29

Annelien:

Ik bel je over een paar sec maar heb het even vluchtig door gelezen. xxx

• 20 December 2010 - 19:34

Joris:

gangster shit, heb nog niet de tijd gehad om hele verhaal te lezen, ik hoor het wel!
    xxx

• 20 December 2010 - 23:09

Arenda:

hee alica, nou volop plezier dus en ook nog wel veilig dan!! laat het zo blijven
    Baileys is al een echte katteker aan het worden hoor, rennen achter de meeuwen aan en de duinen onder het sneeuw kent ze ook op haar duimpje, dus bereid je maar vast voor op flinke wandelingen
    nog een fijne vakantie
    gr van ons alles xxxx